Am modificat articolul ultima data pe: 26.05.20

 

Daca te afli in vacanta all inclusive, cu siguranta vei fi tentata sa mananci mai mult decat este necesar. Asadar, alege din bufetul suedez o cantitate potrivita de mancare si evita alimentele care au sosuri, deoarece acestea sunt bogate in grasimi. Friptura preparata la gratar este o varianta optima, daca o combini cu o salata din legumele de sezon in stare cruda, insa nu cu cartofi sau orez.

 

Desi iti propui in fiecare vacanta sa mananci sanatos, nu mereu reusesti si, din aceasta cauza, iti dai metabolismul peste cap. Pentru a evita acest lucru, urmeaza sfaturile de mai jos si mentine o alimentatie sanatoasa, chiar si atunci cand esti in concediu.

 

Consuma lichidele potrivite

Alege cu atentie bautura pe care o consumi pe timpul zilei. Dimineata bea ceai sau cafea, acestea iti vor ajuta organismul sa functioneze normal si iti vor da un plus de energie pe tot parcursul zilei. 

Poti sa consumi si lapte cu cereale sau simplu, in cazul in care esti o persoana careia ii place acest aliment. Pe parcursul zilei incearca sa consumi apa plata. Aceasta te va mentine hidratata, fara sa adaugi kilograme in plus. 

Nu este nici o problema, daca bei un pahar de suc acidulat, insa nu depasi aceasta cantitate, deoarece, in general, aceste bauturi au mult zahar. Totusi, ar fi de preferat sa alegi sucuri din fructe naturale, pentru ca acestea sunt mai sanatoase si nu au efecte negative asupra organismului. Bauturile carbogazoase stimuleaza pofta de mancare, de aceea exista posibilitatea ca, dupa ce le consumi, sa mananci mai mult decat ar fi nevoie.

Ai grija cand esti in vacanta de tip all inclusive

Cand mergi in vacanta all inclusive, ai pe langa alte avantaje, si mancarea la discretie. Asta inseamna ca alimentele sunt asezate in stil bufet suedez si te poti servi cu tot ceea ce iti doresti. 

In cazul in care nu vrei sa pleci cu cateva kilograme in plus, incearca sa nu iti umpli farfuria, ci sa alegi exact cat vrei sa mananci. Cand ai vasul plin, vei fi tentata sa mananci tot, deci inevitabil vei adauga cateva kilograme la finalul vacantei. 

Din varietatea pusa la dispozitie alege carnea slaba, cum ar fi: pui, curcan sau peste. Aceasta poate fi combinata cu legume. Pentru o digestie corespunzatoare, perioada dintre mese trebuie sa fie de 4-5 ore. Daca ti se face foame, poti lua o gustare.

 

Gustarile trebuie alese cu atentie

Unele alimente au un continut mare de grasimi si sunt mai putin sanatoase pentru organism. Cand simti nevoia sa mananci si nu este ora mesei, poti avea prin preajma o banana. Aceasta are un continut bogat de hidrati de carbon si zahar, ce iti ofera un plus de energie. In plus, cantitatea mare de potasiu sprijina mentinerea nivelului de apa din organism, evitand astfel deshidratarea.

Semintele de floarea soarelui sunt o alta optiune potrivita pentru gustare. Acestea au un continut bogat de vitamina E, care are efect antibacterian si antiviral, de aceea ajuta la intarirea sistemului imunitar. In plus, actioneaza si asupra imbatranirii, deoarece au rol antioxidant.

Salatele sunt o optiune potrivita pentru vacante

In general, cand mergi in vacanta digestia are de suferit din cauza schimbarilor climatice si a tabieturilor zilnice. Pentru ca acesta sa functioneze normal, nu uita sa incluzi zilnic in meniu o salata din legume verzi. 

Aceasta ajuta organismul, indiferent daca este realizata cu alimente crude sau calite. Poti opta pentru o astfel de masa seara, deoarece nu are multe calorii si, pe langa beneficiile amintite, iti vei mentine silueta.

 

Mic dejunul iti va da energie

Nu incepe nici o zi fara mic dejun, deoarece aceasta este masa care iti asigura energie. Incearca sa consumi alimente usoare, ce nu ingreuneaza digestia, pentru ca pe tot parcursul zilei vei sta la plaja sau te vei plimba la diferite obiective turistice, deci trebuie sa te simti bine. 

Poti consuma sucuri naturale din fructe, oua, branza, paine prajita cu unt si chiar ceva dulce. Mai poti adauga si fructe, iar in cazul in care simti ca esti plina, le poti pune in geanta, pentru gustarea de pe plaja. 

Nu uita sa iei cu tine cantitatea necesara de apa, deoarece in caz contrar digestia nu va functiona corect si pot aparea dereglari ale tranzitului intestinal. Ca sa se mentina la o temperatura optima, poti folosi o geanta frigorifica (aici gasesti exemple comparate de noi), ce foloseste pastile cu gheata. Opteaza pentru un model mai mic, care il poti lua cu tine oriunde si nu iti este greu sa il transporti sau sa il depozitezi pe parcursul zilei.

 

Pranzul trebuie sa aiba in meniu supa

Dupa o dimineata plina de activitati recreative, la pranz trebuie sa iti recapeti fortele. Ca sa poti face acest lucru, trebuie ca meniul de pranz sa contina in mod obligatoriu supa. Aceasta poate fi consumata si rece, daca nu are carne si este realizata doar din legume. 

Datorita continutului mare de proteina este foarte hranitoare. Felul acesta de mancare poate fi digerat usor de catre organism, de aceea nu vei simti nici un fel de disconfort. Daca vrei sa mananci si un al doilea fel, incearca sa alegi un preparat care nu contine prajeli. Mai degraba opteaza pentru o friptutura preparata la gratar, impreuna cu o granitura formata din salata. Aceasta din urma poate fi realizata din legumele de sezon preparate in stare cruda.

 

Evita dresingurile si sosurile

Sosurile si dresingurile dau un gust bun mancarii, insa sunt hipocalorice, deoarece au un continut mare de ulei si maioneza, de aceea nu sunt o varianta optima pentru cei care se lupta cu kilogramele in plus. Asadar, alege un meniu ce nu contine sos si opteaza pentru o portie normala si nu una mare, pentru ca vei fi tentat sa mananci mai mult decat este necesar.

 

Lasa un comentariu

avatar
  Aboneaza-te  
Anunta despre